Usch, vilken dag :(

Denna dagen har inte alls varit min bästa. Kunde inte sova inatt på grund av min hosta. Och då menar jag att jag inte sov någonting överhuvudtaget. Kollade på klockan ca en gång i timmen. Visst e det märkligt att när man väl lägger sig tidigare än annars så kan man inte sova. Denna natten vill jag bara lägga bakom mej...
Klockan åtta ringde jag och fick tid hos doktorn, skulle vara där halv elva så jag slapp stressa med pojkarna. De fick ju följa med och de var hur duktiga som helst när vi var där. När jag hade träffat min doktor och hon hade tagit lite prover på mej fick jag reda på att jag hade fått en akut tid till röntgen inne på CSK. Oj, var gör jag av pojkarna för detta kan ju ta hela dagen tänkte jag. Jag chansade och ringde deras pappa och han kom faktiskt och hämtade dem!?!? Trodde jag inte att han skulle men han var i huset så det gick ganska snabbt för honom att komma till vc. Han var så snäll å körde mej till CSK oxå. Tog ca 25 min innan jag fick komma in där och sen fick jag vänta i en timme på svaret eftersom de hade lunch... Och svaret var att jag skulle åka tillbaka till vc för att prata med min doktor igen.
Jaha, det var bara att sätta sig på bussen in till stan och där passade jag på att handla mat på MC D, till mej och pojkarna för deras pappa hade tydligen ingen mat hemma. Upp på bussen hem och när vi nästan var framme började ett barn kräkas riktigt mycket och de som känner mej vet att jag inte klarar av sånt. Så jag gick av på första bästa hållplats. Tur var ju att det var hållplatsen innan den jag brukar hoppa av vid. Hem lämna maten och bort till vc. Tog inte så lång tid innan jag fick träffa min doktor och fick utskrivet ny medicin. Hostmedicin och anitbiotika.
Så nu har jag en hel uppsjö av tabletter som jag ska ta varje dag. Blir nästan helt snurrig på om jag tagit alla jag ska idag eller inte. Och att försöka komma på vad alla heter om någon skulle fråga e helt lönlöst.

JAg ringde Markus när jag gick från vc så han kom och lämnade pojkarna igen men först var han så snäll och körde mej till apoteket.
Väl hemma igen (halv fyra) fick vi i oss lite mat sen gick vi å la oss en stund. Pojkarna somnade nästan direkt så jag kunde oxå somna ganska snabbt och det gjorde jag. Tänkte att en timmes vila skulle jag iallafall få eftersom jag skulle tvätta kl fem men jag vaknade inte förren sex så tvätten får vi ta en annan dag. Hade inte orkat springa med tvätten idag ändån. Pojkarna vaknade strax efter mej så det blev varmamackor framför tv:n och massa mys när vi kommit upp. Sen lekte de med katterna och inne på sitt rum tills ca nio. Sen började det bli lite gnälligt så de fick sin välling och kom isäng. Liam kom upp ett par gånger som han brukar men somnade sen, Filip var en ängel som vanligt och låg och såg på medans Liam sprang ut och in på rummet men somnade först iallafall.
Han börjar bli van vid att Liam håller lite låda innan han somnar så han stänger nog bara av det på något vis och somnar fastän där e lite liv inne.

Nu ska jag oxå snart krypa ner under mitt täcke. Disken som står och bara retar mej får vänta tills imorgon för jag orkar faktiskt inte.

Hoppas på en skön sömn inatt/Diddi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0