Slappe dagar!

Måndag och regnet står som spön i backen, trist men vill inte sitta inne å tråka. Bestämde ju att jag å Jimmie skulle träffas sagt och gjort vi åt lunch tillsammans (ja för mej blev det väl snarare brunch) på nybyggda arenan:) Maten var helt ok och till efterrätt fick man mjukglass med strössel. Det var så himla gott tillsammans med en kopp kaffe. Vi satt å snackade ett bra tag där. Mycket trevligt:) Tyckte väl att de kunde lagt lite mer pengar på bättre inredning. Det är väldigt kalt överallt och det känndes lite som man satt i en skolmatsal. Fast skolmatsalar brukar ha lite tavlor och dyligt på väggarna med det hade de inte här.
Efter maten var nere ordentligt tog vi oss ut i regnet igen. Hade funderingar på att gå en runda i stan, men det var lite för blött överallt för det, så det blev en runda till willys så jag fick hem handlat lite blöjor å mat:)
Tack för en trevlig eftermiddag Jimmie!!

På kvällen/natten slog jag in pojkarnas kalender paket som jag hade i en stor påse i skrubben. Hmm kom på att det saknas 5 packet var till dem så får ut å leta snart:) Satt framför tv:n när jag slog in dem så det tog lite tid. Kan ju säga att jag inte kom i säng före 3 ;)

Tisdag, idag då alltså, började med ett telefonsamtal från polisen. Japp ni läste rätt:) För några år sedan var jag på ett förhör ang en person som blivit inne bränd för at kartlägga personens sista timmar å dagar. Personen hade tydligen varit på samma ställe som jag jobbade på då så de undrade så klart om jag hade några minnen från det och om jag sett vilka personen umgicks med då. Hade inte något direkt minne av att jag hade sett denne någon eller vilka som var med. Idag ville de höra om jag kommit på något eller om jag kunde minnas vilka fler som var där den dagen. De hade tydligen fått in fler vittnes uppgifter sen detta fallet hade varit uppe på Efterlyst i tv. JAg försökte verkligen komma ihåg något från den dagen men kunde nog tyvärr inte hjälpa dem. Lovade att höra av mej om jag kom på något.

Efter mötet hos polisen gick jag in till stan för att träffa Lollo:) En barndoms vän till min mamma och således också en god vän till mej. Lollo har varit med hela mitt liv så det är bara så himla kul att träffa henne å snacka en massa gamla minnen och allt nytt som hänt. Det blir ju inte så ofta då hon jobbar ganska mycket. Vi tog en fika på Bagels i stan. Mmm gott gott. Älskar deras peppermint hot choklad=) Sedan gick vi en runda på stan och sen tog vi bussen hem till mej. Hon har ju inte varit hos mej på skit länge och hon var ganska nyfiken på hur lägenheten såg ut. Vi drack lite kaffe och väntade på pojkarna. De kom hem vid 6 tiden så Lollo han träffa dem oxå innan hon skulle åka hem.

Nu blir det lite tv innan sängen kallar.
Kram/Diddi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0