Aderssändring!!!

Har idag ringt till skatteverket IGEN för att få rätt på min adress. Fixade med adressändringen två veckor innan jag flyttade hit. Gjorde det via nätet och dessutom ringde jag dem då jag inte visste vart jag skulle fylla i pojkarnas namn etc. Fick hjälp av en jättetrevlig tjej och allt skulle vara bra. Fick papprena skrev på dem och skickade in dem. Allt frid och fröjd trodde jag. När jag i slutet av okt inte fått de vanliga räkningarna blev jag lite orolig. Ringde då runt till alla och de skickade nya hit. Ringde oxå skatteverket och de skickade en ny anmälnings lapp som jag fyllde i och skickade.
Idag ringde de från vårdcentralen om ett brev som min doktor hade skickat till mej som hade kommit tillbaka. Så då ringde jag skatteverket igen och frågade vad det var frågan om. Hon som svarade sa att hon skulle kolla upp det och satte mej på hold... Och där satt jag i 20 min sen gav jag upp och la på. Ringde upp igen och fick pratat med en lite äldre dam:) Jätte trevlig och hon visste vad hon jobbade med. Det tog knappt tre minuter förren hon hade kommit på OCH löst problemet. De hade inte mitt lägenhetsnr från lantmäteriet så därför kunde de inte bekräfta vart jag bodde. Nu e det fixat dock:) Frågade henne varför de inte ringer upp eller hör av sig när de saknar uppgifter och det hade hon ingen anning om, och varför det ska ta så lång tid att få rätt på det, då sa hon att de hade många fler äldre ansökningar som låg och väntade.
 Min hade kommit in den 9/11 (den senaste jag skickade, så undrar vart den första blev av). Hon skulle skicka ett personbevis till mej så jag kan visa för soc och försäkrings kassan att jag bor här. Får ju inte ut bostadsbidraget annars och har jag inte sökt bostadsbidrag så har jag inte gjort allt jag kan till självförsörjningen enligt soc och då får jag ingen hjälp därifrån och då kan jag inte bo kvar! Så i slut ändan hoppas jag verkligen att de har fått rätt på det denna gången!!

Visst e det märkligt att ett ställe som skatteverket inte ska kunna hinna med alla ansökningar när det inte tar så lång tid att rätta till om det saknas något. När jag ringde säger "rösten" som tar emot till att börja med att: "det nu är 39 handledare som jobbar och du är nr7 i kön". Varför då inte sätta 20 av dessa på att gå igenom och ringa upp de människorna vars ärenden ligger och väntar?? Då hade de kanske sluppit så många telefonsamtal och folk hade fått sina pengar i tid!!!

Kram på er/Diddi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0